jom zikir...

Powered By Blogger

Sunday, May 30, 2010

dilema...

Bismillahirrahmanirrahim...

xtau nk stat dr mana...tp aku mmg dlm dilema, antara nk majukan diri dgn nak jaga hati org...
banyak benda yang aku tringin sgt nak buat tapi selalu 'tergantung' sebab nak jaga hati org len...tp aku sgt2 pecaya ALLAH xkan uji diluar batas kemampuan aku...aku sgt2 yakin dengan janji ALLAH...tp thankx sgt...sbb jadi bnda cm2 aku dapat nilai cmna perangai org n tau gak cmna org nilai kita kalo wat cm2...ALHAMDULILLAH



Antara aku dgn kawan2 (xmungkin aku akan wat sahabat)
 Bukan sekali, bukan dua kali, tp dah byak kali...aku rasa cm aku dah cuba jaga hati kwn2 aku yg terbaik...tp sekali tue, disebabkan perkara yang sgt2 kecik bg aku, tersgt dan tramat kecik masalah tue dah menyebabkan aku dgn kwn aku tue gaduh smpai lbih dr tiga hari...aku tau berdosa...tp aku sgt2 yakin benda tue bukan salah aku...aku ada gak kongsi benda nie ngan sorg akak nie (sgt rapat ngan dia) smpai penah tringin nk wat dia jadi kak ipaq tp dia dh nk btunang so xdak jodoh la ngan abg2 aku...hehe...akak tue cakap benda cm2 kadang2 kita xsedaq, maybe kita yang salah, xpun cara kita tafsir situasi 2 ngan dia tafsir xbrapa nk sama, so kira cm salah paham la...tp yang paling aku xpuas hati, perlu ka dia hasut kwn2 aku yang len (yg xdak kena mengena) dgn crita kes nie dlm versi yg sgt2 tunjukkan "AKU SGT TERUK"...aku xkisah ngat kes gaduh n salah paham 2... tp xyah la nk buat crita versi cm 2 smpai ada skali 2, hmpir 1 umah 2 xmau ckp ngan aku...seday sgat...SDAY AMPA PAHAM X!!!! huhu... tp yang best nya, bila aku dgn berat hati minta maaf, agak len la muka2 depa sbb malu coz bnda mmg salah depa sniri tp disbbkn nak cover depan kwn2 len aku jd mangsa...cm lawak lak..
ada gak org cm2...haila...
~p/s: kenangn lama, tp aku xkan lupa smpai bila2...aku yakin, DIA uji aku ada sebab... 

Tapi tau tak, sepanjang aku terbegaduh ngan depa2 tue, Allah temukan aku dgn dua org sahabat yang aku anggap sebagai sahabat susah ngan senang...sahabat S ngan sahabat I... mmg aku share masalah aku ngan depa, tp aku xpenah ckp la kt depa sapa diorg yg aku trbegaduh tue, depa tue kot la nk sruh aku lwan blik, tp tak... depa nasihat aku dalam versi yg bnda tue ujian hidup...mmg best, walaupun aku jmpa depa tyme nk abih dh sem, tp aku rasa suasana yg sgt len, sgt best, sgt tenang, nk tau x depa ajak aku p mana, rahsia kerajaan MALAYSIA...best hidup lam suasana sentiasa dtarbiah... hidup dalam suasana orang nk kwn ngan kita bkn sebab len tp hanya krn ALLAH...ALHAMDULILLAH...

Yang paling best, sahabat S ngan I tue slalu ajak aku ikut wat smtg special yg aku bukan xpenah rasa tp bnda aku dh tinggai lama, bkn aku xmau ikut bnda tue dlu, tp jadual masa 2 sgt2 pack, tyme aku da klas ada bnda tue, bnda tue stat ngan huruf U, sapa tau 2 tau la, yg xtau 2 xpa la...tp 2 la, dh nama pun manusia, sentiaasa penuh ngan alasan.. "Haila chek oi, bila la nk brubah", tp ALHAMDULILLAH aku brsyukur sgt ALLAH masih pilih aku utk ikut bnda 2...sgt best kalo hidup dalam suasana sentiasa dlm ditarbiah...xtau la brapa kali nk ulang bnda nie... tp I LIKE...:)

Aku slalu ingtkn diri, hanya aku yang dpt ubah diri aku sniri...org len rapat tera mana pun xkan dapat nak ubah kita...depa 2 mungkin jadi sebab ja atau maybe bg aku batu loncatan utk aku brubah ke arah yang lbih baik...INSYAALLAH...aku sedaqkn diri aku ALLAH xkn uji aku kalo aku xmampu...yakinlah dgn janji ALLAH coz janji ALLAH itu pasti...kalo nak wat jahat 2 ingatlah no, kamera ALLAH ada di mana2, di segala arah...1 g, ALLAH dh bg kita kwn sejak dlu g, dia dok ikut kita mana kita p, 1 blah kiri , 1 g blah kanan...pikiaqla sblum nk amik 1satu tindakan 2 no...
moga2 kita sama2 berubah ke arah yang lbih bek...INSYALLAH...

~k la...nk kna out dh,satg nk antaq adik blik asrama...hehe~

No comments:

Post a Comment